torstai 4. kesäkuuta 2015

Kirppislöytöjä ja retroaarteita

Lasten myötä olen tykästynyt entistä enemmän kirpputoreihin. Ennen kuin kävin siskoni luona Vaasassa, halusin aina mennä kiertelemään kaupungille. Nykyään haluan aina mennä tekemään kierroksen Mustasaaren Sepänkylässä sijaitsevaan Fyndis - kirppikselle. Se on paras lastenvaatekirppis, jossa olen käynyt. Viime viikolla kävinkin sitten Vaasassa ja ensin kävin kaupungilla sijaitsevassa Adam&Eva - kirppiksellä pikakierroksella Johanneksen ja Saagan kanssa ja myöhemmin yksin Fyndiksellä.
 
En etsinyt mitään erikoista, mutta lastenvaatteiden lisäksi mukaan tarttui Singstar Suomihitit PS2:lle (4 €) ja suola&pippuripurkit Mickey - sarjaa (3 €), jota löytyy meiltä keittiöstä jo ennestään. Muuten sitten ostin lastenvaatteita. Ja paljon.
 
Tässä kuvassa on suurin osa löydöistäni Saagalle. Koot vaihtelivat 56 cm - 80 cm. Isompiakin löytyisi, mutta olen päättänyt etten osta hänelle vielä vaatteita, jotka menevät vasta yli vuoden päästä päälle. Jääpähän jotain kirppareilta saalistettavaa myöhemmäksikin. ;)
 

Lähes kaikki olivat "irtomyynnissä" eli yksittäisinä kappaleina, mutta Fyndiksellä oli myynnissä paketti 62-68 kokoisia vaatteita 5 eurolla. Mukana oli todella hyvälaatuisia vaatteita, mutta myös muutama huonompi, mutta ehjiä kuitenkin. Ostin tytölle yhteensä 9 bodya, 3 sukkahousut, 3 housut, 2 paitaa, villatakki ja 3 yöpaitaa eli yhteensä 21 vaatetta ja hintaa niille tuli 15 €.

Näiden lisäksi Johannes löysi itselleen lippiksen ja itse löysin vielä farkut (2 €) ja Kuomat Luukakselle (3 €) ja Johannekselle sandaalit (1 €). Aika hyvä saldo yhdelle päivälle. :)

Nyt pitäisi itsekin saada laitettua pienet lastenvaatteet myyntiin. Olen harkinnut monia vaihtoehtoja ja kokeillut pihakirppistä (ei kannata). Kuvaaminen ei innosta, joten Facebook - kirppikset jää vielä ainakin väliin. Joko otan pöydän tai sitten kokeilen onneani, jos saisin seuraavalle muksu-kirppikselle myyntinumeron. Vaatteita on kuitenkin niin paljon hyväkuntoisina, että haluaisin niistä jotain saada takaisinkin (vaikkakin vain esim. euron kappale), että paikkaisin sillä tulevia vaatekustannuksia, joita kolmella lapsella riittää. :D

Kirppisten lisäksi tykkään käydä vanhempieni vintillä. Se on kuin ilmaisella kirpputorilla kävisi. :) Olen sieltä nyt tytön synnyttyä löytänyt useitakin retroaarteita. Tässä kuvassa muutama:


En ole ihan varma, ovatko kaikki vaatteet olleet minun, mutta ainakin ne ovat ihan käyttökelpoisia edelleen. Pojille en näitä ole vain viitsinyt ottaa käyttöön. :D Vintiltä on löytynyt sekä siskoni että minun vanhoja vaatteita, joista olen parhaimmat ottanut käyttöön tai talteen. Lisäksi sieltä olen löytänyt pojille paljon siskoni pojan vanhoja vaatteita ja nyt sitten Saagalle pääsee käyttöön siskon tytön vaatteet.

Leluja siellä olisi vaikka millä mitalla, mutta ne pitäisi käydä läpi. Niin paljon kun siellä on aarteita, niin on siellä myös paljon pois heitettävää. Olen nyt heittänyt paljon vanhoja kokeitani, piirustuksiani ja askartelujani. Kaikkea ei voi vain säilyttää. Haaveilen vähän pidemmästä ajasta, jonka saisin viettää siellä. Sanoinkin jo Mikalle, että joku viikonloppu kun siskoni tulee kaupunkiin niin Mika saa hoitaa poikia ja minä menen vinttiin siivoamaan. Tytön otan mukaan ja toivon pitkiä päiväunia. :D

Saaga ja minun vanhat potkuhousuni.
Löytyy sieltä vintiltä jotain minullekin. Viimeksi löysin tämän laukun, jonka otin heti käyttööni. Olin siinä luulossa, että tämä olisi "mummolaukku", mutta sisko oikaisi Facebookissa, että kyseessä on hänen vanha laukkunsa. :D Vähän olin epävarma, että kehtaanko sitä käyttää, mutta kyllä se nyt on käyttöön jäänyt. Tosin hieman urheilullisempien vaatteiden kanssa se ei ihan sovi, pitäisi varmaan löytää sellaisiin tilanteisiin joku muu laukku. :)

 
 
Tällaisia löytöjä tällä kertaa, sormet syyhyävät jo päästä tekemään uusia löytöjä. Pitäisi vaan muistaa karsia samalla täältä kotoa jotain, koska aina on jotain ylimääräistä kaapeissa.
 
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti ois kiva, mutta ei pakko. :)