keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

Sadepäivä kotona

Tänään satoi heti aamusta ihan kaatamalla vettä, joten täksi päiväksi suunniteltu puistoilu/piknik peruuntui. Mulla ei ollut autoa, joten oli ihan ok jäädäkin kotiin. 

Eilen mulla oli niin "pää hajoaa just" - fiilis, että mietin mitä tästä päivästä oikein tulee. Eilen sain kuitenkin helpotusta olooni sillä, että käytiin koko perhe kirjastossa, haettiin leffa ja sitten vielä käytiin ostamassa roskaruokaa. Päivä pelastettu. :D


Kirjaston kirjat olivatkin aamun pelastus. Sieltä löytyi useita kirjoja, joista Luukas piti. Mutta jostain syystä potta- ja vauvakirjat jäivät sitten sivuun. Ne ei ollut niin kiinnostavia. :)

Kirjojen lukemisen jälkeen kävin läpi vähän mun Disney klassikoita. Valitsin sieltä leffoja, jotka ovat sallittuja alle kolme vuotiaille. Luukas valitsi niistä Oliver&kumppanit. En ollut vuosiin katsonut sitä, joten en muistanut sen olevan niinkin pelottava. Mieluummin olisin antanut katsoa sieltä jonkun K7 - ikärajalla varustetun leffan kuin tuon. Mutta tulipahan katsottua. Luukas tosin leikki&luki samalla eli ei ollut niin hirveän kiinnostava sen mielestä...


Leffan jälkeen piti saada jotain tekemistä. Aloin laittaa ruokaa (lämmittää) ja Luukas sitten sai leikkiä vedellä. Sen mielestä tämä on yksi parhaista leikeistä. Tuoli vain pitää suojata ja vaatteet riisua.


Mika kun ei tullut lounaalle, niin päädyttiin helppoon vaihtoehtoon. Tein Luukakselle hampurilaisen ja lisäksi "tuitakurkkuja" eli tähtimuotilla kurkkuja. Itse söin äidin tekemää vispipuuroa, jota oli vielä vähän jäljellä. Luukas kun ei sitä suostunut maistamaankaan...


Lounaan jälkeen vaihdettiin Luukaksen kanssa lakanat meidän sänkyyn ja sen sänkyyn. Panin koneen pyörimään heti, vaikka yleensä laitan vasta yöksi. Luukas osoitti olevansa väsynyt, joten mentiin sen sänkyyn lukemaan. Luin kolme kirjaa ja sitten yritin saada poikaa unten maille. Eipä onnistunut tänään ilman kiukkua. :( Lopulta kiukuttelija kuitenkin nukahti ja mä nousin ylös.

Iltapäiväksi mulla oli kovat suunnitelmat. Mutta tuo nukuttamisruljanssi väsytti niin, että siirryin omaan sänkyyn hetkeksi nukkumaan. Laitoin kellon soimaan puolen tunnin päähän. Juuri kun olin nousemassa ylös, niin Luukas kömpi mun viereen. Kellonhan olin laittanut jo pois, joten siinä tuli sitten mullekin uudelleen uni. 1½ tunnin päikkärit sitten tuli nukuttua. Luukas nukkui vielä puolisen tuntia sen jälkeen kun nousin ylös.

Joten enpä saanut mitään mainittavaa tehtyä.

Nyt illalla haettiin auto huollosta, kävin kaupassa ja tein pitsaa. Kyllä tää oli ihan ok sadepäivä kuitenkin. ;)

1 kommentti:

  1. Mun mielestä nukkuminen on parhaita ja hyödyllisimpiä tapoja viettää iltapäivää. :)

    VastaaPoista

Kommentti ois kiva, mutta ei pakko. :)