keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Hyvän mielen haaste

Tulin haastetuksi hyvän mielen haasteeseen, kiitos LumeNelle! Haasteessa pitää kertoa kymmenen hyvää mieltä  tuottavaa asiaa satunnaisessa järjestyksessä ja sen jälkeen haaste pitää jakaa eteenpäin viidelle blogille.

Tällainen olisi mun lista:

1. Kosketus
* Tajusin tänään kaipaavani todella paljon sitä, että joku piirtää selkään. Äidin kanssa piirtelimme pienenä usein ja tapa jatkui Mikankin kanssa, mutta on nyt jäänyt. Tänään piirtelin Luukaksen selkään nukuttaessa, mutta se oli turhan levoton siihen. Tähän alle siis voisin myös lisätä sen kun joku rapsuttaa päätä, silittää tai halaa... Pitkä lista. :)

2. Lämpöiset ilmat
* En tykkää kylmästä ollenkaan, joten ne alkukesän lämpöiset ilmat, jolloin ensimmäisiä kertoja saa vähentää vaatetta ulkona ollessa ovat niin ihania! Niissä on myös lupausta tulevasta, lämpöisestä kesästä. :)

3. Lehdet
* Olen aina tykännyt lukea lehtiä. Nuorena luin Demiä, hieman vanhempana Trendiä ja Cosmopolitania, sitten siirryin Vauva-lehteen ja nyt lisäksi on tullut Meidän perhe-lehti. Blogit ovat alkaneet korvata irtonumeroiden ostoksia, mutta tilatut lehdet ilahduttavat kyllä. Tänään tuli uusi Meidän perhe-lehti ja olin kyllä niin hyvällä tuulella kun sain selata sitä läpi.

4. Poika
* Tätä ei varmaan tarvitse selitellä. Tekee päivistä hauskoja, mukavia ja kyllä välillä rasittavia. Mutta silti aina niin ihana ja rakas. Tulee hyvä mieli kun sen kanssa touhuaa.

5. Nukkuva poika
* "Kukaan vanhempi ei voi olla joskus huokaisematta helpotuksesta kun lapsi viimein nukahtaa." Kun nukutus menee nappiin, poika nukahtaa siihen kun lauleskelen tai silitän päätä, niin olo on todella ihana. Katsoa vain kun toinen lipuu hiljalleen uneen ja rentoutuu viereen. Vaikka sitten jäisin siihen viereen tai menisin tekemään jotain muuta, on se nukkuva lapsi kaunis näky. :)

6. Matkasuunnitelmat
* Oli matka sitten pieni tai suuri, niin sen suunnitteleminen saa hyvälle mielelle. Tykkään jopa suunnittelusta enemmän kuin itse lähdöstä. Matkalla olemiseen liittyy aina kaikkea kivaa. :)

7. Hyvä ruoka
* Kun syö hyvää ruokaa, oli se sitten kotiruokaa tai ravintolaruokaa, niin siitä tulee hyvä mieli. "Hyvä ruoka, parempi mieli." :D Ei siis tarvitse olla mitään luksusta, vaan ihan itse tehdyt lihapullat perunoiden kanssa saa aikaan hyvän olon. :)

8. Mika
* Elämä olisi kurjaa ilman Mikaa. Edelleenkin olen sitä mieltä, että tapasimme juuri oikeaan aikaan ja oikeista syistä. En osaa kuvitella tätä elämää kenenkään muun kanssa. Saa nauramaan joka päivä. :)

9. Puhtaat lakanat
* Se tunne kun menet illalla nukkumaan juuri vaihdettuihin puhtaisiin lakanoihin. Arkipäivän luksusta!

10. Muu perhe
* Puhelu joltain perheenjäseneltä, kyläily jne... Arvokkaampaakin arvokkaampaa. Heille voi myös huoletta kiukutella, vaikka olisi huono päivä. Tietää, ettei siitä seuraa mitään ihmeellisempää. Joten hyvä mieli tulee kun perheen kanssa on tekemisissä. :)

Ja kyllähän näitä löytyisi... Mutta nämä tuli nyt ensimmäisenä mieleen. :)

Haastan seuraavat blogit osallistumaan tähän haasteeseen:
* Pullalandia
* Vasara ja vaippoja
* Ihanan karmea
* Päiväni mun
* Ceracin arkea

Oikein hyvää mieltä kaikille loppuviikoksi! :)

4 kommenttia:

  1. Kiitos! Takuulla osallistun kunhan saan rauhan olla koneella hetken ihan yksin :)

    VastaaPoista
  2. 1. Lapset
    Mä en ole koskaan ollut niin onnellinen kuin nyt olen kun saan seurata lasteni touhuiluja. Siitäkin huolimatta, että juuri lasten takia olen nyt työllistetympi ja väsyneempi kuin aikana ennen lapsia.

    2. Raksailu
    Tähänkin mulla on viha-rakkaussuhde. Raksailun takia en näe juurikaan miestäni ja moni asia ärsyttää, mutta toisaalta on ihanaa kun välillä pääsen pakenemaan arjen keskeltä raksalle hommiin. On ihanaa maalata yksin ja keskittyä omiin ajatuksiaan ja Radio Novan kuunteluun. Ja onhanekin ihanaa kun meille on valmistumassa ihana uusi koti!

    3. Lähestyvä kesä
    Mä olen NIIN kesäihminen. Talvella pimeys masentaa ja energiat ovat poissa. Kesällä on vaan kaikki niin ihanaa: lämpö, valo, luonto...

    4. Vauva.info ja Facebook
    Lapsi-arjen keskellä on ihanaa paeta pieniksi hetkiksi kerrallaan nettiin ja saada kontaktia toisiin aikuisiin.

    5. Bodypump
    Mun henkireitä on tunnin bodypump joka keskiviikko. Ainoa hetki viikossa kun mä saan omaa aikaa ja mies katsoo lapsia. Pumpissa on hauska huomata kuinka lihaskunto ja lihakset ovat kasvaneet. Vähän narsistinen olo kyllä siellä peilisalissa... ;-)

    6. Radio Dei
    Mä tykkäisin käydä kirkossa ja seurakunnan jutuissa, mutta elämäntilanne on nyt vaan sellainen, ettei ole ollut (muka) aikaa sellaiselle. Onneksi on Radio Dei, jota saan kuunnella autoa ajaessa.

    7. Mieheni
    Mun rakas ja paras ystäväni. Ihminen, jolla saan kertoa kaikki ajatukseni ja olla täysin oma itseni. Mikä levollisuus käpertyä oman kullan kainaloon. <3

    8. Siisti koti
    Silloin harvoin kun ehdin siivota meidän kodin siistiksi ennen kuin lapset sen taas sotkevat. Mielen täyttää tyytyväisyys itsestä. Mä selviydyn mistä vaan kun selvidyn kodin siivoamisestakin!

    9. Karkit
    Mä olen sellainen herkkusuu. Voisin syödä karkkia aamulla, päivällä ja illalla. Ja seitsemänä päivänä viikossa. Jotakuinkin puolet vuodesta olen kuitenkin karkkilakossa, koska en halua jatkuvasti myrkyttää kroppaani karkkien epäterveellisyyksillä.

    10. Lasten vaatteet
    Äitiyden ja rajallisten varojen takia omat vaateostokset ovat ihan minimissä - nytkin päällä polvista rikki olevat farkut. Sen sijaan iloa elämään tuo kun ostaa lapsille ihania vaatteita. Viimeisimmät ostokset olivat söpö pipo Lapsimessuilta ja kolme t-paitaa Next:iltä. :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos haasteesta. Yritän vastata haasteeseen pian, jos ei muuta niin synnärillä sitten jos jaksaa. :)

    VastaaPoista

Kommentti ois kiva, mutta ei pakko. :)