torstai 13. kesäkuuta 2013

Vesipullo

Ihan uusi :)
Meille tuli salille tänään uusia juomapulloja. Väri on ihanan raikas ja voittaa mun vanhan harmaan sata - nolla. Joten otin itsekin uutuuden käyttöön ja muistutan itseäni juomaan enemmän. Joten nyt työvuoron alkaessa pullo täyteen vettä ja vuoron päättyessä pullon pitää ainakin olla tyhjä tai sitten jo toisella kierroksella.

Millaisia keinoja te käytätte, että muistatte juoda päivän aikana tarpeeksi?

PS: Blogin osoite on muuttumassa lähiaikoina lyhennetyksi versioksi eli http://www.pikkuunen.fi. :)

7 kommenttia:

  1. Mä yritän juoda joka kerta keittiössä käydessäni juoda edes vähän vettä. Sitä kun tulee vietyä roskia tai siivoiltua jne. monta kertaa päivässä keittiön puolella, niin siinä tulee helposti juotua aika hyvä määrä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon niin huono juomaan hanasta vettä suoraan, ennemmin sitten jääkaapista tai valmiista pullosta. Oon joskus yrittänyt laittaa vesilasin keittiöön, että muistaisi hörppiä, mutta sitten niitä laseja onkin yhtäkkiä parikin... :)

      Poista
  2. Kotona ollessa1,5 litran kannu aamulla täyteen ja illalla sit varmistaa, et se on päivän aikana tyhjentyny. Lisäksi tarpeeks isoon käsilaukkuun 0,5 litran vesipullo mukaan. Ei enää vaippojen ja muiden systeemien kanssa kulkiessa paljon laukun painossa tunnu. Ja sit täyttelee sitä vesipulloa missä vaan vesipisteellä tarvittaessa. Päänsärky ja unelias olo pysyy mulla vedenjuonnilla paljon tehokkaammin pois ku kahvia kittaamalla. Hyvä muistutus sulta tää vedenjuonti! :)

    Emma

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lukiossa ollessa meillä oli aina puolen litran pullot vettä mukana, joita menikin sitten pari - kolme koulupäivän aikana. Nyt voisi kyllä yrittää kans ottaa sen pullon mukaan vaikka lähtisi minne. Ulkomailla ollessa se on itsestään selvyys, mutta kotona tulee vain katsottua että lapsille on juomista mukana.

      Vedenjuonti kyllä auttaa pääkipuun tai lähinnä estää sen tulemista. Kun sen vain muistaisi ennen kuin se kipu iskee päälle... ;)

      Poista
  3. Aamulla litran kannu täyteen+muut päivän aikana esim töissä juodut vedet.

    VastaaPoista
  4. Ja mä oon siis niin huono juomaan vettä! Aina yritän muistutella itseäni asiasta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sodastreamer helpotti mulla tuota vedenjuomista, mutta nyt kun patruuna on loppu niin vedenjuominen on vähentynyt. Pitää kipaista huomenna kauppaan ostamaan uusi patruuna. :)

      Auttaisiko jos laittaisit vaikka jääkaapin oveen lapun, jonne merkkaat rastin aina kun olet juonut lasin vettä? Sitten illalla voi katsoa miten paljon tulikaan juotua. :)

      Poista

Kommentti ois kiva, mutta ei pakko. :)